nedjelja, 28. lipnja 2015.

Pišem da mogu preživjeti

- „Kad neko nema ni za šta osobit talent, obično se prihvati pera.“ (Honoré de Balzac)

Kroz podsmijeh je pokušala zvučati pametno. Umjesto toga zvučala je jadno. Ili samo izgubljeno u vremenu i prostoru?! Jer, nekoga kome je poruka na boci vode najduža smisaona rečenica koju je u životu pročitala ne možete opravdati ni sa onom „jezik brži od pameti.“ Možda bi se mjesto zbivanja moglo navesti kao opravdanje – izložba pasa, gdje su ipak jezici na sve strane. Isplaženi. A ja došla da obavim novinarski zadatak. Jeste da se „svako“ danas naziva novinarom i jeste da su uglavnom manekenke zaštitna lica nekih televizijskih emisija ali nije da sam baš iznenađena ili uvređena...
Ako radite ono što volite onda ništa ne morate da radite...
Još sam imala i tu novu boju kose. I samopouzdanje. Ma ništa me nije moglo pomjeriti sa mjesta. Jer, Mjesec je u Strijelcu. A ja opet slušam savjete astrologa. Prošli put kad sam ih slušala Ovan me zakovao i zavezao toliko da sam pocrvenila. Sada me gađa Strijelac i odlučna sam da postavim stvari na svoje mjesto, obojena u smeđu nijansu, toplih tonova.
Sve što je potrebno za bolju njegu, oblikovanje i bojenje kose je pravilan položaj zvijezda, ustvari Mjeseca. Savjetuju astrolozi. Ma kakvi frizeri i njihova škola, bitan je Mjesečev kalendar i po njemu da se šišate, bojite i njegujte kosu. Svega mi... Kažu da Mjesečeve mijenje utječu na naše osjećaje i ponašanje, ali i na njegu kose i njeno uspješno oblikovanje. Zato ako želite da vam boja kose traje dugo, duuuugo... onda trebate pratiti kad je Mjesec u znaku Strijelca ili Vage.

Ovo će biti zanimljivo izlaganje, jer me je Strijelac pogodio pravo u živac.
Koji si broj u dnevniku? Sjedi pet. Bravo ja. Jer, ŠKOLA kao ključna riječ.
Škola, ali i kosa. Zašto kosa? Zato što je kosa važna za osjećaj samopouzdanja. Jeste da nam štiti glavu od sunca ali ta njena fiziološka važnost je relativno manja u odnosu na njenu simboličnu vrijednost. A ja sam svoje samopouzdanje nekada toliko skraćivala u frizerskom salonu da se u jednom trenutku mjerilo milimetrima. U plavoj boji, nekakvih hladnih tonova. Zamislite tu kombinaciju – plava i kratka. A kosa je važna. Ne samo zato što utječe na naše samopouzdanje nego što je ona jedini dio našeg tijela koji možemo lako i brzo mijenjati.

Kad sam shvatila da nemam više šta skraćivati počela sam mijenjati boje, nijanse i tonove. I upuštala se u avanturu zvanu bojenje kose kod kuće. Dakle, htjela sam biti frizerka. A samopouzdanju sam dopustila da raste, uporedo sa kosom. Radi lakše prakse. I onda sam naučila da postoje profesionalne i dragstorske boje za kosu, da nijanse i tonovi nisu isto. (Nijansa označava dubinu boje, odnosno koliko je boja svetla ili tamna, dok ton označava odsjaj koji farba u sebi sadrži.) Naučila sam i da osim standardnih imaju i druge vrste hidrogena koje služe za fino nijansiranje, prelive, pramenove i blanš. Najvažnije u svoj toj priči je da svaka kosa zahtijeva drugačiji tretman a to otvara put prema daljem istraživanju, edukaciji, obrazovanju itd.


Tu sam stala. Jer, tu je škola ključna riječ. Njega, oblikovanje i bojenje kose je zahtjevan posao, podrazumijeva određene tehnike, ali i obrazovanje. A potreban je i talenat. Ipak, naučila sam nešto novo čitajući sve te novinske članke koje je neko pisao u saradnji sa profesionalnim frizerima. Jeste, neko je imao dovoljno veliku snagu volje da se zainteresuje za bojenje kose i prenese onima koji o tome ništa ne znaju neke savjete i upute. Što će reći da je to pisanje nekome baš zahtjevan posao. Podrazumijeva određene tehnike,  obrazovanje, ali i talenat.


Nekad je svako znao svoj posao. Danas svako „zna“ tuđi. Jer do škole (ni)je teško doći. Ni ispred jedne ne igra medo?! Nazvala bih to konotacijom. A danas sve ima konotaciju. Pa i sam pojam konotacija ima nekoliko konotacija. Mučenički je bilo savladati gradivo koje se odnosilo na teoriju informacije, odakle počinje obrazovanje novinara, ali kada jednom savladate i naučite tu abecedu, napravili ste prvi i najvažniji korak na putu da postanete novinar. Isto k'o što medicinari uče anatomiju. Smijem li to uporediti? Ili pravnici Rimsko pravo. Suština je da nakon što naučite abecedu, naučili ste da pišete riječi a onda i te riječi da sklapate u rečenice. Kao novinar, da prepoznate pravu priču, da pošaljete poruku čitateljima, odnosno javnosti, da bolje shvatite svijet novinarstva i prilagodite mu se. Zavolite ga i zavolite sebe u toj ulozi. I ono najvažnije, naučili ste da pišete i da pisanjem mijenjate svijest i svoju ali i svojih čitatelja. Naravno, ako ste imali  - kao prošlo vrijeme, imate - kao sadašnje i imaćete - kao buduće vrijeme, dovoljno veliku snagu volje da konstantno učite.
Ipak, ne smijemo dopustiti da nas obeshrabre istraživanja koja impliciraju da možda nismo počeli dovoljno rano, da nismo dovoljno inteligentni ili jednostavno nemamo prirodni talent. Niko ne može biti dobar u svemu što radi, ali zato treba tražiti ono što volimo. Kad se pronađe i to je uspjeh, a uspjeh u nekom području stvara samopouzdanje koje se prenosi na sve ostale sfere života. 
Što se tiče samog pisanja i ono ima važnu socijalnu ulogu a dobro je i za samopouzdanje. Pisanje će vam ponuditi mogućnost da dostignete emocionalnu zrelost tako što će smanjiti intenzitet emocija koje se u vama nakupljaju. To je oblik izražavanja koji vodi boljem razumijevanju, shvaćanju pa čak i racionalizaciji. Zapisivanje misli o osobama u vašem životu pomoći će vam da ih bolje razumijeti, odnosno dati vam precizniji uvid u njihovu perspektivu. Čitanjem napisanog shvatit ćete da li ste u nekom trenutku pregrubo reagovali prema nekom, a to je već prvi korak prema stvaranju boljeg odnosa.
- Reci mi, zašto si postala frizerka?!
- E, pozvana sam na neku svadbu, mogla bih i ja da napišem neku priču o tome kao što si i ti.
Čak i kad ponižavaju novinarski posao tu nezavisnost i orginalnost mišljenja visoko cijenim i poštujem kod drugih ljudi. Ali i kod sebe, kad ga podižem na viši nivo. Ako svako može biti frizer, onda može svako biti i novinar. A može li?!
Da li je loše vrijeme stvorilo loše ljude ili su loši ljudi stvorili loše vrijeme, nikako da skapiram šta je tu uzrok a šta posljedica?! Ali kapiram da je bilo i da će uvijek biti žaba koje dižu nogu kad vide da se konji kuju. Ili plaze jezik na izložbama pasa.
I zato... "PIŠEM DA MOGU PREŽIVJETI " (Miroslav Dolenac Dravski)


"Ne postoji takva stvar kao što je veliki talent ukoliko nema velike snage volje." Honoré de Balzac
  
Ili da provedete puno vremena vježbajući ono što volite. Malcolm Gladwell je u svojoj knjizi „Outliers“ (Priča o uspjehu) napravio ineresantnu pretpostvaku da su ljudi koji su postigli nevjerovatan uspjeh proveli najmanje 10. 000 sati učeći i usavršavajući se u području kojim se bave. Ljudi koji su radili puno, puuuuno marljivije od svih ostalih, a čiju marljivost autor opisuje su Bill Joy, Mozart, The Beatles i Bill Gates. Dakle, čaroban broj istinske stručnosti je 10 000 sati.To, otprilike, znači da ako provedite prosječno 40 sati sedmično vježbajući, trebaće vam oko 5 godina da dostignete taj prag. Pa ko voli nek izvoli...
Istina je da će vam trebati puno manje ako ste za nešto nadareni, a to ne možete znati ako ne potražite sami sebe.


Pisati možete i ako nemate talenta, sami za sebe, iz hobija. Isto kao što možete sebi (ili nekome) obojiti kosu. Ali, ako želite da se time bavite profesionalno, moraćete puno da učite, imate praksu i usavršavate se. Isto kao što bi radili da želite biti frizer, medicinski radnik ili pravnik. Obrazovanje nam daje veću šansu u većem broju slučajeva, ali uspjeh u nekom poslu prije svega zavisi od talenta i odlučnosti, odnosno snage volje da se bavimo tim poslom.

- Da bih mogla preživjeti. A i ne može svako biti frizer.

Iako sam prošla univerzitetsko obrazovanje i ono prošlo kroz mene, još uvijek čitam i upijam nove savjete za pisanje. Najčešće svratim na portal Kreativno pisanje kojeg vodi prof. Darko Tadić, jer tamo pronađem najbolje savjete. Zato preporučujem da u pauzi dok čekate da vam se osuši boja pročitate neke trikove pisanja kao zanata na site-u Kreativno pisanje Ili odete na seminar, ako ste negdje u blizini, pogotovo ako imate novu boju kose.


 “Izaberite posao koji volite, i nećete morati raditi ni jedan jedini dan u životu.” Confucius

Izgleda da su ipak astrolozi u pravu kad kažu da je Mjesec u Strijelcu dobro aspektovana a to znači da je izraženo samopouzdanje i sposobnost da se svaka nevolja i problem riješe na racionalan i hrabar način. Volim svoj posao. Pišem iz hobija. A od kako sam pokrenula sopstveni blog mogu i da biram sa kime ću da sarađujem, misleći pri tome na pisanje kao profesiju.

- Samo izvoli. Zar nisi i sama rekla da „kad neko nema ni za šta osobit talenat obično se prihvati pera.“ 



“Običnomu puku, dubina je neshvatljiva .Odatle možda proizlazi divljenje naroda prema svemu onome što ne razumije.” Honoré de Balzac
  
Ne želim doticati Hipokratovu zakletvu, Pitagorinu teoremu, Ajnštajnovu teoriju relativiteta, Hegelovu kritiku Kanta, niti Zakone o stvarnim pravima jer ja sam svoju potkovicu našla. I uspješna sam u tome. Godinama sam pokušavala pronaći posao u struci, ali nisam mogla izaći na kraj sa trgovcima i manekenkama koje su obavljale novinarski posao. Jednom me je jedna trgovkinja – novinarka preporučila na radno mjesto prodavačice u novootvorenom marketu. Oglas za radno mjesto je stigao u medijsku kuću u kojoj je ona radila i htjela meni „pomoći“. Predložila sam joj da zamijenimo uloge.





Foto: Ilustracija/Google Images
Foto: Ilustracija/Google Images
KREATIVNO PISANJE - Creative Writing Workshops 

Podijeli