subota, 28. veljače 2015.

Lijepo je bilo poznavati te


Jesam napisala ljubavnu priču između dvoje ljudi i obojila je jednom nijansom crvene i to u trenutku kada je more obožavatelja preplavilo kina gledajući svih 50 nijansi sive. Jesam opisala ljubav kao odnos zasnovan na poštovanju, predanosti, kompromisu i zadovoljstvu i ograničila se na takvu formu. Jesam, iako taj divni osjećaj ne može da se opiše sa samo jednom riječju i da upije sva djela, mirise, dodire, poglede... Ali, da bi ljubav kao takva uspjela mora da bude obojena i ostalim bojama.



Da se razumijemo, nisam ja neko ko ne voli sivu boju, prije neki dan sam kupila jedan preeeekrasan sivi džemper (na buvljaku) koji će se odlično slagati sa mojim novim „šuzama“... sivim, naravno. I jedva čekam proljeće da ih profuram. Morate biti in the midlle of the fashion, a da bi bili morate pratiti modu i isprobati sve boje, pa tek onda odlučiti koja vam se sviđa i koja vam ustvari najbolje stoji...

Dobra stvar je što ja uvijek nekako oblikujem svoj svijet. Kreiram ga i obojim omiljenim bojama. I pri tome unesem jedan mali dio sebe, ali se istovremeno trudim i biti IN. Iako sve što je moderno ne znači da je i dobro. Za mene. Dobro je jedino to što mogu da biram i da imam pravo na svoj izbor. Ako mi se nešto ne sviđa ili ne odgovara veličinom ili bojom  mogu to zamijeniti. Ponekad čak i bez fiskalnog računa. Na običnoj buvljoj pijaci.

„Ako vam se ne svidi ili ne bude odgovarala veličina – slobodno zamijenite“, shvatam kao nastojanja da se udovolji i pomogne onima koji su (ne)sigurni u svoj izbor. I to je jedan razlog više za donošenje prave odluke.

A dobro je i to što svaki kraj prihvatam kao novi početak. Kad se onaj nemili dečko uselio u stan u kojem je gratis bila osoba ženskog pola, pokušavajući nekim mudrim potezima doći do kompromisa i ubijediti me da i dalje ostanem u takvoj vezi, nije uzeo u obzir činjenicu da se roba može zamijeniti i bez fiskalnog računa, storniranjem. Bilo je to spektakularno žaljenje koje je trajalo nepuna 24 sata. I dok su mi ispirali mozak kako je samo odličan manipulator i ispituje granice moje tolerancije i povjerenja ja sam već izabrala drugog.

Gledajući sinoć film, pomislila sam: Bože, treba li meni da gledam i ovu sivu budalu, zar ih nisam imala dovoljno u svom životu... Ali, onda sam skonatala da sam za priču od Anastaziji i Kristijanu čula upravo od jedne njemu slične budale. I to u vrijeme kad su nam po pravilu leksikona iz djetinjstva na red došli upisi odgovora KOJA TI JE OMILJENA KNJIGA?! Moje viđenje Carrie i njenog ljubavnog vrtloga sa Gospodinom Big, načini i metode sexa koji se usput konzumira bili su potpuno drugačija priča od one u kojoj se on vidio. On je tada čitao 50 nijansi sive i bio očaran Gospodinom Grey-om. I u vrijeme kada smo se našli na pragu nove „ljubavne“ priče, koja je trebala da bude naša, drugačija od ostalih, ali prihvatljiva za okolinu, ja sam pronašla odlomak knjige i dobila obećanje da će trilogija tog bestsellera biti rođendanski poklon. Kakav surprise...

I ništa u tome ne bi bilo loše da Gospodin Yellow nije pokušao da se prefarba u sivo i uživi se u glavnu mušku ulogu iz omiljene knjige.

Bože, daj mu pameti kad mu već nisi dao ljepotu.

Sve gospodin do gospodina. Morala sam da restartujem mozak. Do you want to refresh? Yes, I would. Šta mislite kolika je šansa da jednog zatvorskog čuvara zamijenite mlađim kriminalističkim inspektorom, crne kose, jakog torza i još jačeg karaktera?! Velika, ako sebi dopustite izbor.

Istina je da su (skoro) svi ti gospodini ustvari sjebani, neki u 50 a neki u 150 nijansi sivih. Ako ga vidite da vozi najskuplje i najnovije auto, svira tri instrumenta, ima tijelo Apolona, nosi bijeli mantil i naprosto zrači nekim sexipilom, znajte da je dotaknuo onu granicu sjebanosti i blago rečeno: puko je k'o fosna. Istina je da mu možete pomoći da se pronađe, ali samo ako sam sebi prizna da je sjeban. Istina je i da imate mogućnosti da ostanete i isprobate ili da odete i otvorite vrata nekim drugim oblicima i bojama. Ali, ako ne želi da prizna, nego koristi jeftine trikove i pokušava sakriti sjebanost i nesigurnost dugom devetkom za pojasom, uprti tašnicu i bježi... Takvom ni bijela košulja ni bolesnički krevet ne može pomoći.

Nije istina da žene vole muškarce koji ih kontrolišu, naređuju i zlostavljaju emotivno ili fizički jer nemaju izbora i zbog nekog razloga ih baš takve zaslužuju. Nije istina ni da muškarci vole djevojke koje su naivne i nevine zbog potrebe da im budu potčinjene jer im to hrani ego. Normalne žene vole muškarce koji su im odani i predani, a za uzvrat će pomaknuti skoro sve granice, pristati na kompromis i predati im se svim svojim bićem, u svim dimenzijama i bojama. Isto tako, normalni muškarci vole žene koje su psihički stabilne i pomoći će im da se saberu u trenucima kada su se oduzeli.

Priča o Anastaziji i Kristijanu je zanimljiva (neću komentarisati knjigu ni film jer smatram da nisam dovoljno kompetentna ni stručna). Dobro oblikovana, još bolje upakovana u jedan sivi celofan sa crvenom mašnom. Dvoje obično neobičnih ljudi koji se upuštaju u vezu koja prati put njihovog zaljubljivanja, prilagođavanja i kompromisa. Za one koji vole psihologiju i imaju hrabrosti za izbor i svjesno donose odluke priča je itekako zanimljiva, a da bi se razumjela morate u stvarnosti upoznati jednog tako „obojenog“ gospodina u barem jednoj svojoj nijansi sjebanosti. I tu svakako nije poenta sex i način na koji oni uključuju pomagala tokom vođenja ljubavi, oni to rade na svoj način i onako kako se njima sviđa što je odlika zrelog odnosa. Tu je poenta odanosti koju joj on nudi u zamjenu za povjerenje i iskrenost. Ma kakav sado – mazo i kakvi bakrači, to je samo jedan oblik, odnosno nijansa potčinjenosti i kontrole te samo oni koji su ih osjetili mogu da razumiju. Nema tu vidljivih modrica i podliva ispod kože i nijedne nijanse ljubičaste kao što bi bilo u stvarnom životu, jer psihička nestabilnost se u suštini i ne vidi golim okom. 
Možda jeste neiskusna, ali uopšte nije naivna i imam osjećaj kao da smo zajedno odigrale partiju šaha. Bez pobjednika. Ima odlične poteze i zna šta hoće, odnosno šta neće. I zna kako to dobiti. Ona prije svega voli sebe, zna svoje želje i potrebe, a odatle polazi sva snaga poštovanja, povjerenja, zadovoljstva i sreće. Prihvatanjem sebe u svoj svojoj nesavršenoti i radom na takvom odnosu otvara se put za sve one koje na njemu srećete, koje ćete isprobati i odabrati jer vam odgovara svojom veličinom i bojom ili ostaviti, odnosno zamijeniti nekim novim. Nije ljubav samo osjećaj između dvoje ljudi, ljubav je kada volite sebe i svjesni ste mogućnosti izbora. 

Ostade moja trilogija da krasi police za knjige neke koja voli žutu boju. Uz poruku: nije kome je namijenjeno, nego kome je suđeno.

Ipak, lijepo je bilo poznavati te...


Photo: Ilustracija/GoogleImages Etsy.com

Broj komentara: 5:

  1. :)
    samo da ostavim trag, čitam, čitam, a kao da nisam ni bila ovuda

    OdgovoriIzbriši
  2. Čitam ja ovo i nešto se razmišljam, koliko su neke stvari dobro rečene, pogotovo vezano za pomenuti fenomen sivog u pedeset nijansi. Ja krenula sa čitanjem, držalo mi pažnju i pročitala sve tri knjige.

    Ni u jednom trenutku nisam čitala zbog samog S&M odnosa, pa zbog toga nisam ni odustajala od čitanja, pošto sam seksualne delove uglavnom preskakala jer su davili. Meni je bila interesantna "pozadina" cele priče, koja je tipičan jedan ljubić poput onih vikend izdanja ili Mirjaminih romana koji su mi uvek bili zanimljivi, bar kao fenomen lakog štiva koje je pitko i u kom može da se uživa (ma koliko se meni sad neki ljubitelj klasika i ozbiljne književnosti smejao).

    Odgovorno tvrdim da 50 nijansi nije ništa gori ljubić od bilo kog drugog. Seksa da li ima ili nema, da l' se ko nad njim zgražava ili ne, mene apsolutno ne zanima. Žena je napisala jednu ljubavnu priču koja je meni jako simpatična i to je to. To što se morala poslužiti nekim motivima koji će je izdvojiti i pomoći joj da unovči vreme provedeno pišući, ta hrabrost mi je posebno impresivna i svaka joj čast na hrabrosti, u svakom slučaju. Meni u životu tako nešto ne bi palo na pamet. :D

    Posebno mi je drago što se slažemo na ovu temu. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nisam pročitala knjige, počela i odustala, ali sam zato otišla da odgledam skraćenu verziju na filmskom platnu. Meni se sviđa pozadina priče kao i način na koji je izdvojena od ostalih - istih ili sličnih ljubavnih priča, a naročito mi se sviđa zbog toga što je izazvala različite reakcije, dobre i loše.
      I sviđa mi se što smo se razumjele :D

      Izbriši
  3. Simpatičan blog .... sve je lijepooo napisano i organizirano.... SVAKA POHVALA .... sviđa mi se :))
    Svakooo dobroooo ti želim i ugodan dan...... !

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Stipo, trudim se ;)... Pisanje mi mnogo znači, kao i pozitivni komentari :)

      Izbriši

Podijeli